Dagens makeup


Dagens makeup kommer upp lite sent idag, och så sitter jag och kliar min pojkvän på ryggen samtidigt, vissa har det minsann bra! Har även min bästa vän Matilda här, äntligen :D

Ansikte:
Glo minerals pressed base golden light
Everyday minerals concealer pick me up
MAC sculpt and shape powder accentuate/sculpt
MUS powder blush complex
MUS tri brow color ljusaste
MAC eyeshadow nylon

Ögon:
MAC eyeshadow brulé, wedge, espresso, carbon, shroom och nylon
YSL l'eyeliner noir
NYX doll eye volume mascara

Läppar:
MAC lipstick girl about town
Elf glossy gloss wild watermelon




Kommentarer

sellwins skönhetsblogg
2012-04-29 @ 18:54:54

Jag upplever det starkare, glansigare och lenare. Det blir mer återfuktat i topparna och enklare att styla. Annars kan håret enkelt bli lite torrt och lägga sig platt efter man nyss duschat och det blir svårt att få en fin styling på det, men inte med denna :) Kärlek på burk haha.

sara
2012-04-30 @ 00:47:44

Åh du sminkar dig så fint! Och allt passar så bra ihop hela tiden, har så himla svårt med att matcha :( har du tips på hur man bäst hittar ett läppstift/glans som passar ens hudton? Jag är rätt ljus i hyn, min hals är blek men är liite mörkare i ansiktet av någon anledning + röda områden (hakan-näsa-under ögonen-panna, T-zonen i guess? haha) tänkte på mer nude-färgade färger nu. Sen undrar jag vad som är bäst, läppstift eller läpppenna? Och sist men inte minst, hur målar man ögonbrynen bäst? penna eller ögonskugga? Många frågor nu :D du kanske kan göra en tutorial? hoppas det! ha det bäst.

Johanna (Jolimas sminkblogg)
2012-04-30 @ 03:18:49

Vad glad jag blir, tack så mycket! :)

Jag kan göra inlägg om alla frågor så blir det lite lättare att svara på. Så håll utkik framöver så ska jag fixa ihop det!


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0