Recension: ADORE Dare Yellow (Linser)

 
I oktobers glossybox fick jag ett par linser, Adore Dare, från Lenson. Eftersom jag har synfel så bytte jag till ett par med styrka, vilket gick väldigt smidigt.
 
Linserna är väldigt bekväma. Eftersom dom har extra utrymme runt pupillen så skymmer dom inte sikten när man blinkar, som jag upplevt att andra färgade linser gör. Däremot så satt den ena linsen dåligt på plats och for omkring lite överallt i ögat. Jag provade den i båda ögonen och det blev samma resultat i båda. Så jag antar att det är något fel på linsen? Vilket är synd för jag gillade dom väldigt mycket annars.
 
Såhär skriver Lenson på sin hemsida om linsen:
"ADORE Dare är färgade månadslinser från tillverkaren Eyemed Technologies. ADORE Dare är avsedda för att förstärka ögats naturliga färg och har en förstorande effekt. Likt cirkellinser definieras konturerna runt iris för ett fängslande intryck. ADORE är italienska kvalitetslinser, kända för hög komfort som håller hela dagen. Välj en färg mest lik din egen för bästa resultat."
 
Jag som naturligt har blå ögon med gult längst in runt pupillen, fick gröna ögon med färgen Yellow på linsen. Här kommer en bild!
 
 


Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0