Glossybox Februari

 
 
 
1. Maria Nila Stockholm - Swedish Therapy Oil
Det svensk, vårdande hårolja med lingonfröolja som innehåller antioxidanter som skyddar mot fria radikaler. Absorberas snabbt och gör håret smidigt och glansigt utan att bli fett. Orginalprodukt 199kr/50ml.

2. Lush - Dream Cream (Body Lotion)
Lushs bästsäljare gör själ för sitt namn med en mix av havre, vetemjölk, rosvatten, olivolja och kakaosmör som tillsammans med eteriska oljor lugnar och återfuktar din hud på djupet. Orginalprodukt 209kr/240g.

3. ModelCo - Lip Enhancer Illusion Lip Liner
Fixa det perfekta "plutet" och en illusion av fylligare läppar. Bivax skyddar tillsammans med kakao- och sheasmör. Appliceras lätt utanför läpplinjen. Extra plus för inbyggd vässare! Orginalprodukt 195kr/st.

4. Batiste - Dry Shampoo Original
En klassiker och "bäst i test"-vinnare som ger ditt hår en nytvättad känsla, perfekt för att fräscha upp håret mellan tvättar. Spraya i rötterna för omedelbar uppfräschning och volym. Orginalprodukt 69kr/200ml.

5. ModelCo - Cheek + Lip Tint Rosy Red
Få den perfekta illusionen av naturligt rosiga kinder samt ge en fin färg till läparna som varar länge. Gelformulan duttas på i ytterst liten mängd över såväl kinder som läppar. Orginalprodukt 155kr/10ml.
 
 
Jag äääääälskar att Lush har börjat samarbeta med glossybox, det är ett av mina favoritmärken. Och denna krämen är rätt najs, har ett prov på den sen innan. Resten av boxen är också rätt bra, men tyvärr har jag redan cheek & lip tinten eftersom den kom med i nyårsboxen. Fattar inte varför dom skickar med exakt samma produkt och med så kort mellanrum. Hade jag inte haft den sen innan hade det varit roligare. Men som sagt, bra box!
 

Är du nyfiken på glossybox och vill läsa mer kan du göra det HÄR!
 
 



Kommentarer

Linnéa
2013-02-28 @ 16:26:36

Hur fungerar det där med glossybox egentligen? Måste man "göra reklam" för produkterna om man köper glossybox? Läste på deras hemsida med fattade inte.. hehe.

Svar: Nej absolut inte! Antingen köper du en tidsbestämd prenumeration (då tror jag att man betalar alla boxar direkt) eller så väljer du en tillsvidareprenumeration (då betalar du 139kr varje månad). Sen kommer boxen en gång i slutet på varje månad, alltid med produkter som överstiger 139kr. Så det är som en tidningsprenumeration fast det är med skönhetsprodukter istället. Och du behöver absolut inte skriva om produkterna om du inte vill. Hoppas du förstod hur jag menade :P
Jolimas

Ann-Sofie
2013-02-28 @ 16:29:13

Jag är inte nöjd med min, jag är inte så förtjust i lip liner, torrshampoot och sen Cheek & Lip tint, jag fick ju också den sistnämnda i nyårsboxen. Hur kan de skicka ut samma igen? Förstår ärligt talat inte det, visst alla fick inte den boxen, men ändå? Jag hade velat ha Lush också, så nyfiken på det märket.

Svar: Nej jag fattar inte heller det, tycker det är jättekonstigt! Det var rätt många som köpte den boxen och det är ju bara två månader sen. Vad ska vi ha två likadana (och dryga) produkter till?! Där floppade det lite faktiskt.
Jolimas

Sofie
2013-02-28 @ 19:21:44

Fick samma innehåll i min box och håller med om allt! Lush - underbart! Bra box förutom ModelCo som sagt, weird att de har samma produkt ännu en gång! :/

Svar: Verkligen, och när det bara hunnit vara en box emellan :S Det lär ju vara svårt att byta bort den med eftersom alla verkar ha fått den.
Jolimas

Nalliiz
2013-02-28 @ 19:36:23

Jätte fina bilder :)

Svar: Tack :)
Jolimas

B R O W N S U G A R
2013-03-01 @ 15:24:46

Åh Lush!!

Carro
2013-03-06 @ 23:28:55

Nu ska jag vara en sån där tråkig person och komma med tråkig info men jag har alltid gillat Lushs produkter som påstår sig vara helt naturliga osv. Men faktum är att de innehåller både parabener (som är hormonstörande) och Triethanolamine ("Trietanolamin, Triethanolamine - Reaktioner med oxider och syror kan bilda nitrosaminer, vilka kan ge upphov till cancer. Kan även ge kontakteksem."). Så man ska inte luras av deras fina koncept :) samma med The Body Shop.
Jag hittade precis din blogg, du är jätteduktig på smink!

Svar: Jag är inte så insatt i vad ämnen som är vanliga i hudvård osv kan göra för skada, men jag känner mer och mer att det är nog nåt som är bra att sätta sig in i!
Åh tack, vad roligt att du tycker det :)
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0