Recension: Lernberger Stafsing schampo och balsam för färgat hår

 
Recension och recension, "mitt första intryck" kanske passar bättre. Hur som helst fick jag prov på dessa i boxen jag fick från stylebybox, och nu när jag åkt iväg en vecka passade jag på att ta med dom och prova.
 
Såhär skriver dom om produkterna:
"Lernberger Stafsing Shampoo For Coloured Hair är milt rengörande, ger färgskydd och framhäver färgens glans. Med grapeseedextract som är färgbevarande och skyddar håret från skador orsakade av värme och sunflower seed extract som kapslar in färgen och skyddar håret mot UV-strålning. Keratin och silkesprotein stärker hårstråt på djupet och ökar elasticiteten."
 
och
 
"Lernberger Stafsing Conditioner For Coloured Hair är ett balsam med ekologiska oljor som är fulla av kraftfulla antioxidanter och fettsyror som återfuktar, ger glans och ökar elasticiteten. Med grapeseed extract som är färgbevarande och skyddar håret från skador orsakade av värme och sunflower seed extract som kapslar in färgen och skyddar håret mot UV-strålning."
 
 
Det absolut första jag tänkte på var att fyfaaaaan vad parfymerade dom är! Jag började till och med må illa när jag schamponerade håret, och då är dom faktiskt FÖR parfymerade..
 
Schampot känns ganska medelmåttigt. Det känns inte superrent på en gång och löddrar inte särskilt mycket, vilket är bra för färgat hår. Det är ett okej schampo men den starka parfymeringen drog ner betyget på denna i botten. Jag kommer absolut inte köpa denna i fullstorlek!
 
Balsammet har jag mer gott att säga om än schampot. Det doftar också sjukt starkt, vilket gör att jag inte kommer köpa den heller i fullstorlek. MEN, håret blev supermjukt och lent!! Det är synd att dom har förstört ett så trevligt balsam med massa parfym, för hade det inte doftat så starkt hade jag lätt kunnat tänka mig en stor flaska.
 
Schampot kostar 189kr för 250ml HÄR och balsammet kostar 199kr för 200ml HÄR.
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0