Recension: Lanza Healing Volume Shampoo & Conditioner

 
Lanza Healing Volume Shampoo & Conditioner

Såhär står det om den på deras hemsida:
"Healing Volume bygger upp en otrolig volym och tjocklek i varje hårstrå, vilket dramatiskt ökar hårets volym och diameter inifrån med upp till 60%. Varje formula i serien lyfter och ger stöd åt fint och tunt hår samtidigt som det förstärker hårets hälsa och lyster."

Huruvida hårstråets diameter ökar eller inte har jag ingen aning om, det är ju inte det lättaste att se för en vanlig konsument ;) Men volym ger den absolut!

Produkten: Både schampo och balsam har en rätt vanlig medelstark doft som inte håller i nämnvärt efter tvätten. Båda två är väldigt dryga och räcker länge. Schampot gör rent bra, bevarar färgen i håret och ger massa volym. Det är dessutom sulfatfritt. För mitt hår räcker dock inte balsamet till återfuktningsmässigt, men det är i alla fall inte nedtyngande.

Priset: 295kr för duopack (300ml schampo och 250ml balsam) HÄR.

Betyg: 4/5 (hade balsamet varit mer återfuktande hade det blivit full poäng)

Köpa igen? Ja.
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0