Recension: The Body Shop Rainforest Moisture Hair Care

 
The Body Shop Rainforest Moisture Shampoo

Såhär står det om den på deras hemsida:
"Milt, fuktighetsbevarande schampo som gör håret mjukt utan att tynga ner det för en slät, glansig finish"

Mitt hår har varit i fruktansvärd obalans i ungefär ett halvår. Håret har varit väldigt fett men samtidigt väldigt torrt och varken schampo för torrt hår, schampo för fett hår eller återfuktande produkter som håroljor har hjälpt. Tills jag började med detta schampot. Det har lyckats med att balansera mitt hår så det inte blir alls lika fett längre. Det är inte torrt och känns lent och ser fint och glansigt ut. Det har även gjort att min hårbotten inte flagar längre. Jag ÄLSKAR det här schampot! Men, i och med att det är sulfatfritt så löddrar det inte lika mycket och det tar ett tag innan man får den där rena känslan. Jag brukar schamponera 4 gånger varje gång jag tvättar håret, vilket är rätt mycket. Men mitt hår verkar inte ha något emot det. Och det luktar helt fantastiskt av blommig honung!

Priset: En flaska på 250ml kostar 95kr och en flaska på 400ml kostar 135kr. Du hittar dom i Body Shops affärer och HÄR.

Betyg: Utan tvekan 5/5!

Köpa igen? Ja ja ja!!
 
 
The Body Shop Rainforest Moisture Conditioner
 
Såhär står det om den på deras hemsida:
"Bevarar fukt och gör håret mjukt utan att tynga ner det, för en slät, glansig finish"
 
Detta är ett väldigt lätt silikonfritt balsam. Det tynger inte ner håret, men återfuktar bra och gör det lätt att reda ut. Vet inte vad mer jag ska säga om det, mer än att det är väldigt bra och jag tycker mycket om det. Även balsammet doftar gott av blommig honung, men med en svag hint av kokos också.
 
Priset: En flaska på 250ml kostar 105kr och flaskan på 400ml kostar 145kr. Dom finns i Body Shops affärer och HÄR.
 
Betyg: 5/5.
 
Köpa igen? Ja!
 
 
The Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
 
Såhär står det om den på deras hemsida:
"Arbeta in den här intensivt fuktighetsbevarande hårvårdsprodukten i fuktigt hår, efter att du använt schampo. Hair Butter verkar fuktighetsbevarande och ger hår som är supermjukt och ultraglansigt. Innehåller pracaxiolja, fuktighetsbevarande mankettiolja"
 
Jag är faktiskt inte alls så förtjust i denna, tyvärr. Den gör ett bra jobb och det känns som att den stärker håret. Men den är ett helvete att skölja ur. Sköljer jag inte håret löjligt länge så lämnar den en hinna på håret som gör att det känns väldigt smutsigt. Men den doftar gott, mer kokos än balsammet.
 
Priset: En burk på 50ml kostar 50kr och en burk på 200ml kostar 135kr. Finns i Body Shops affärer och HÄR.
 
Betyg: 2/5.
 
Köpa igen? Nej.
 
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0