Recension: Dr Bronner's Magic Soaps

 
Dr Bronner's Magic Soaps Citrus-Orange

Såhär står det om den på Elevens hemsida:
"En mild tvål som ger ett sammetslent lödder för att effektivt men skonsamt lämna din hud silkeslen och fräsch. Innehåll av ekologisk extra virgin oil från kokos, oliv, jojoba och hampa arbetar tillsammans med rena eteriska oljor som gör gott för huden och ger en skön känsla samtidigt som dofter av citrus och apelsin piggar upp sinnena."

Åååååååh, doften! Det är nog ingen nyhet att jag är svag för citrus, och den här tvålen doftar verkligen helt gudomligt gott! Om jag skulle jämföra doften med andra produkter skulle jag nog säga att den doftar som Love & Toasts shower gel Clementine Crush, en annan favorit. Tvålen har mååååånga användningsområden (jag har hört att den är bra till allt från tandborstning och handtvål till att göra rent toan och bilen med) men jag har använt den som handtvål och ansiktstvätt. Den är underbar till båda områdena och gör rent utan att torka ut det minsta. Till händerna är den det bästa jag använt och till ansiktet ligger den också högt upp på listan. Den finns även i fler dofter (jag är sugen på att testa Almond).  

Priset: Den finns i tre olika storlekar hos Eleven och kostar mellan 49kr och 139kr.

Betyg: 5/5.

Köpa igen? Ja, jag kommer köpa den igen. Och även i fler dofter.
 
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0