Recension: Revlon Just Bitten Kissable Balm Stain

 
 
 
Just Bitten Kissable Balm Stain

Såhär står det om den på Revlons hemsida:
"It’s a pampering balm fused with a lightweight lipstain in an adorable chubby crayon. Just Bitten Kissable Balm Stain gives softer, smoother lips with a perfect flush of color that lasts hour after hour. The gel formula comes in 12 vibrant shades that match any look or mood."

Till skillnad från de flesta andra lip crayons så ger denna en hållbar stain på läpparna. Dvs sitter färgen kvar även om man torkar bort produkten. Detta är anledningen till varför jag älskar stains så mycket. Man behöver inte oroa sig över att man kan få en rand runt läppen och sen ingen färg längst in. Färgen byggs upp för varje lager och speciellt de starkare färgerna blir sjukt snygga! Den är inte så väldigt återfuktande, men mer än vad tex ett läppstift är. Jag tycker att det känns rätt lagom. Sen doftar den svagt av mint vilket jag gillar. De ljusare färgerna ger inte så mycket färg och därför hör inte de till mina favoriter, då jag lika gärna kan använda en mer återfuktande produkt istället. Men titta så fina dem är! :D (Jag har 10 av 12 färger)

Priset: Jag köper mina på ebay och där varierar priset. Men ungefär $8 plus frakt.

Betyg: 5/5

Köpa igen? Absolut!
 
 
Charm, Precious, Cherish, Darling, Honey, Sweetheart, Rendezvous, Smitten, Romantic, Crush
 
 
 
Nedanför är produkten nyapplicerad på vänster bild och så ser ni staineffekten på höger bild
 
 
 
Min favorit är orangea Rendezvous, hihi.
 
 



Kommentarer

Nate
2013-06-12 @ 17:00:22

Åh. Crush, Rendezvous och Sweetheart ser riktigt fina ut! :)

B R O W N S U G A R
2013-06-13 @ 14:30:53

Oh jag vill ha!!


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0