Tutorial - Rött läppstift

 
En vän till mig bad mig göra en tutorial på rött läppstift, och jag tänkte att det kunde vara en bra idé, så här kommer den :)
 
 
 
  • Börja med att skrubba bort torrflagor och återfukta läpparna. Det är viktigt att börja med en bra grund!
 
 
 
  • Använd en läppenna som matchar färgen på läppstiftet du ska använda (i alla fall liknar samma färg) och följ läppens konturer. Detta gör att stiftet inte "blöder" ut i de små rynkorna man har runt läpparna.


 
 
  • Inte alla fyller i hela läpparna med läppenna, men jag föredrar det för då slipper man den fula randen runt läpparna när stiftet börjar försvinna i mitten.
 
 
 
  • Sen använder jag min lilla läppensel till appliceringen av läppstift, men man kan såklart applicera direkt ur hylsan. Men jag upplever att jag får mer precision med en pensel.
 
 
 
  • När jag fyller i läpparna lämnar jag ca 1 mm av läppenna, jag fyller alltså inte i enda ut till kanten av läppennan.
 
 
 
  • Sen föredrar jag att gå tillbaka med läppenna igen och bättra på konturerna lite för att få så skarpa kanter som möjligt. Många använder även lite concealer precis utanför läpparna, men jag tycker mest det ser konstigt ut.
 
 
 
  • Färdigt!
 
 



Kommentarer

marina
2013-03-16 @ 11:58:26

Snyggt!

Svar: Tack!
Jolimas

Linnéa
2013-03-16 @ 12:05:29

Du har en sån fin mun! Jag har typ inga läppar x)

Svar: Tack :)
Jolimas

Ebba Molin
2013-03-18 @ 07:20:21

SV: Ja han är himla go!
Kram

basebollivet.blogg.se
2013-03-18 @ 15:05:02

riktigt, riktigt snyggt!

Svar: Tack så mycket :)
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0