Tutorial - Sweet Salmon

 
Tutorial time! En söt läsare ville se tutorial på makupen sweet salmon jag lade upp här om dagen, och här kommer den!
 
 
 
Det jag använde för att skapa denna looken var:
  • NYX one night in morocco-paletten (primer, ljusbeige skugga, mörkbrun skugga)
  • MAC fab & flashy
  • Benefit they're real mascara
  • Make up store cake eyeliner i svart (som jag glömde ta med på bilden)
  • Penslar (en stor fluffig, en liten till highlighter, en större platt och en eyelinerpensel)
 
 
Börja med att applicera en ögonskuggsprimer för att få skuggan att hålla längre och bli mer intensiv.
 
 
 
Ta sen en fluffig pensel och den mörkbruna skuggan. Det behövs bara lite åt gången.
 
 
 
Börja applicera skuggan under ögat med mjuka rörelser. Det är bättre att ta för lite och bättra på där det behövs, än att ta för mycket och försöka jobba med det.
 
 
 
När du börjar skugga i globlinjen är ett tips att börja i yttersta kanten, i linje från ögats vattenlinje, för där vill vi ha mest skugga för att få ett snyggt djup. Och där du sätter penseln först, där kommer mest skugga att hamna. 
 
Använd mjuka drag med penseln för att undvika skarpa kanter.
 
 
 
Tona ut skuggan i en vingad form.
 
 
 
Den här looken kan du kombinera med vilken färg som helst! Jag är svag för orange skugga, så det fick det bli.
 
 
 
Börja packa på skuggan i ytterkanten för att få mest färg där, och sudda den försiktigt innåt så att det blir en jämn övergång utan skarpa kanter.
 
 
 
Ta den fluffiga penseln igen och sudda ut den skarpa kanten mellan den bruna och oranga skuggan.
 
 
 
Nu är det dags för lite highlighting. Jag föredrar att använda en liten pensel till detta då det ger mer precision.
 
 
 
Lägg highlightern längst in i ögat för att ge en piggare blick och under brynet. Var noga med att sudda ut eventuella skarpa kanter!
 
 
 
Här kan du välja att ta ut svängarna lite mer än jag gjorde och slänga på en vinge på eyelinern. Men jag valde en tunn eyeliner utan vinge för att markera lite lätt.
 
 
 
På med mascara på överfransarna och sen är det klart! :)
 
 
 



Kommentarer

Ida Nilsson
2013-03-09 @ 16:14:52

Så duktig du är, jättefint ju!

Svar: Tack så mycket :)
Jolimas

Sofie
2013-03-10 @ 09:14:46

Jättesnyggt!
Tack för tutorial! :D

Svar: Vad roligt att du gillade den :D
Jolimas

Alexics
2013-03-12 @ 19:36:22

Hur fint som helst!

Svar: Tack :)
Jolimas

Hej Johanna! Vi såg att du lämnat en kommentar på Frida Skoglunds blogg där vi kunde läsa att du gillar våra NYX-produkter, och gissa hur glada vi blev nu av att se att du använt NYX One Night In Morocco-paletten i denna sminkningen! :) Så kul! Och framför allt, tack för dina fina ord, det gjorde oss alla på kontoret väldigt glada!

Följ oss gärna på våra social media-sidor där vi uppdaterar om nyheter, tips, nyheter, events och produkter! Du hittar oss på www.facebook.com/nyxne och på Instagram @nyx_ne.

Ha en fin dag! :)

Med vänliga hälsningar
NYX Cosmetics Northern Europe

Svar: Vad roligt att ni blev glada, nu blev jag också glad! :D Jag älskar den paletten, perfekt att resa med, och riktigt bra pigment!

Ska kolla in det!

Detsamma, och tack för att ni tog er tiden att kika in här :)
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0