Tutorial - Min Sommarbas

 
Nu när det är sommar och varmt så är det inte alltid så trevligt att ha en massa foundation och tung bas. Så jag tänkte visa hur min sommarbas ser ut. Oftast gör jag såhär, men ibland slänger jag även på en färgad dagkräm.
 
 
 
1. Börja alltid med ett rent och återfuktat ansikte. Dutta sedan på din concealer där du känner att det behövs (finnar, pigmentfläckar m.m). Jag använder min favorit från Collection 2000. Ta sedan pyttelite extra concealer, eller helt enkelt bara det som är kvar på penseln och blenda ut runt om. Jag brukar tex ta concealer under ögonen och sedan blenda det jag har kvar på penseln ner mot kinderna för att jämna ut hudtonen. Men tanken är att det ska vara väldigt tunnt och lätt.
 
 
 
2. Pudra sedan med ditt favoritpuder. Jag använder ett mattande transparent puder från Rimmel som även jämnar ut fint.
 
 
 
3. Släng sedan på eventuell contouring/bronzer/rouge efter smak. Här har jag använt NYX rouge i färgen taupe under kindbenen och sedan bronzat upp med Too faced chocolate soleil bronzer.
 
 
 
4. Fyll sedan i brynen om det behövs och på med mascara. Klart på några minuter! Man får en fin och jämn bas utan den tunga känslan av foundation i ansiktet och det går snabbt.
 
 
 
5. Före & efter!
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0