Dagens makeup


Senast så provade jag min nya BB cream, men jag tyckte inte att det blev så bra. Men nu provade jag på nytt och denna gången hade jag min vanliga kräm under och det blev tusen gånger bättre! Använde även foundationpensel istället för fingrarna. Så jag tror att jag gillar den, men den är lite för mörk än så länge. Blir nog perfekt i sommar.

Det jag använt idag är:

Ansikte:
Garnier BB cream light
Elf under eye concealer fair
MAC sculpt and shape powder accentuate/sculpt
MUS powder blush peach

Ögon:
Too faced shadow insurance
MUS cybershadow virtual
Sleek me, myself & eye lilac allen och black box
NYX purple smokey look kit
Maybelline xxl curl power mascara

Läppar:
Clinique long last glosswear air kiss





Kommentarer

Michan- Beauty by M
2012-05-03 @ 21:00:10

Nyansen light är för mörk för mig också.

Men den är verkligen inte light,tycker att den är åtminstonde medium. Man ser ju ut som en colasåsgubbe :(

Johanna (Jolimas sminkblogg)
2012-05-04 @ 00:39:53

Håller med. Jag fattar inte varför de inte har en som faktiskt är ljus. Jag vill ju kunna använda den på vintern också :/


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0