Recension: Lush Ambrosia Shaving Cream

 
Ambrosia shaving cream

Såhär står det om den på Lush hemsida:
"En lätt rakkräm som får rakbladet att glida med lätthet samtidigt som den skyddar huden under. Honung lugnar huden och havremjölk svalkar den och minskar inflammationer. Linfröna mjukgör, medan jojobaolja och kakaosmör återfuktar och skyddar huden. Tillsammans mjukar de upp skäggstråna och gör så att rakbladet smidigt kan ta sig fram. Perfekt för resor där tillgången till vatten är begränsad."

Detta är då en rakkräm, tänkt för ansiktet om jag förstått rätt. Men den fungerar utmärkt på andra ställen med! Nu har ju inte jag skägg (whaaaat) så jag har provat denna på benen och bikiniområdet. Jag tokgillar! Den gör att rakbladen glider fram enkelt, den fastnar inte i hyveln som vissa krämer kan göra, den återfuktar bra och huden blir jättelen och mjuk och så luktar den gott. Jag kan inte riktigt beskriva vad den doftar, min näsa säger svag citrus, men det är ingen citrus i. Lite åt det blommiga hållet utan att bli särskilt feminin. Som sagt gillar jag den väldigt mycket och kommer absolut köpa en stor flaska av denna. Förutom att ge en nära rakning så ger den även minimalt med irritation och röda prickar.  

Priset: Den finns i två storlekar, 79kr/100g och 149kr/250g, och du hittar den HÄR.

Betyg: 5/5.

Köpa igen? Ja!
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0