Recension: Kanebo Sensai 38°C Mascara


Kanebo Sensai 38°C Mascara

Såhär står det om den på deras hemsida:
"Denna milda, revolutionerande formula motstår tårar och luftfuktighet, men tvättas bort lätt med vatten vid 38°C eller högre."

Jag har inte provat om den lever upp till att stå emot tårar och luftfuktighet, men att den lätt tvättas bort vid 38°C stämmer verkligen!

Produkten: Fransarna blir naturliga, men den går lätt att bygga upp, fast det blir inte så jättedramatiska fransar. Sen så tycker jag att fransarna blir ganska stela och spröda, vilket inte känns så behagligt. När det gäller borttagning så är det ganska svårt att få bort den med makeup remover, men använder man bara varmt vatten försvinner den på en gång. Egentligen hade jag velat nämna nåt om hållbarheten också, men jag har aldrig problem med nedfall osv under dagen, så jag kan tyvärr inte uttala mig om sånt.

Förpackningen: Borsten är väldigt liten och jobbig att applicera med, det tar onödigt lång tid att komma åt alla fransar. Men att använda till de nedre fransarna fungerar perfekt!

Priset: 245kr på Kicks.

Betyg: Jag ger den G+. Den är egentligen rätt bra, men jag gillar verkligen inte borsten och det drar ner betyget, även att den är svår att få bort med remover (har jag övrigt smink gillar jag inte att slänga på en näve vatten, även fast det tar bort mascaran effektivt).

Kanebo sensai 38°C mascara swatches recension reviewKanebo sensai 38°C mascara swatches recension reviewKanebo sensai 38°C mascara swatches recension reviewKanebo sensai 38°C mascara swatches recension review



Kommentarer

Hanna
2012-04-19 @ 22:36:15

SV: Tack så jättemycket :D

Jag tycker också konceptet var riktigt härligt! Gillar Saint Germain mest :D


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0