Recension: Mádara toning shower soap och moisturising lotion


Innan jag fick dessa två produkter i senaste glossyboxen så hade jag aldrig hört talas om Mádara. Så det var med spänning jag provade toning shower soap och moisturising lotion. Men båda två var en besvikelse.

Glossybox mars, mádara ecocosmetics toning shower soap moisturizing lotion

Mádara Toning Shower Soap

Såhär står det om den på deras svenska hemsida:
"Duschcreme som gör att huden bibehåller sin fasthet. Stimulerar hudens ämnesomsättning och elasticitet."

Huruvida den gör det kan jag inte svara på, eftersom jag inte har använt den så länge. Sen brukar inte jag märka av sånna effekter heller.

Produkten: Det är en väldigt rinnig gel, lite för rinnig för min smak. Det är svårt att handskas med den för det rinner både lite hit och dit. Sen känns den inte särskilt återfuktande, vilket jag i och för sig inte tycker att en gel brukar vara. Men jag tycker faktiskt att den nästan känns lite uttorkande. Den känns väldigt tvålig, precis som när man tvättar sig men en vanlig fast tvål. Sen kommer vi till doften. Den doftar barrskog. Mer behöver jag nog inte säga.

Förpackningen: Jag har bara ett prov på den här, men den förpackningen gillar jag. En helt vanlig tub. Den fullstora produkten kommer i en pumpflaska på 200ml.

Priset: 99kr/200ml.

Betyg: Jag ger den ett svagt G. Den gör rent och that's it. Jag kommer INTE köpa den här!

Mádara toning shower soap


Mádara Moisturising Lotion

Såhär står det på hemsidan:
"Fuktgivande och uppfriskande kroppslotion som gör huden silkeslen. Tillför fukt och näring i form av naturliga växtvitaminer, mineraler, bioflavonoider och andra biologiskt aktiva ämnen."

Här kan jag säga att jag tycker inte att den håller vad den lovar, fast naturliga ämnen innehåller den!

Produkten: Konsistensen är fast men varken tjock eller rinnig. Den känns inte så fet. Den tar ett tag på sig att sjunka in och efteråt känns det nästan strävt. Inte alls så mjukt och lent som jag hade önskat. Den känns inte så återfuktande heller, hade jag struntat i den hade det nog inte blivit så stor skillnad. Sen luktar den riktigt vidrigt! Som en blandning av det som kommer ut ur växter när man klipper av stjälken och banan.

Förpackningen: Även här har jag ett prov. Och det är likadan tub som på shower soapen. Känns hygiensikt och bra. Även den här kommer i en pumpflaska som fullstor produkt, och är 150ml.

Priset: 149kr/150ml.

Betyg: Den är får klart IG. Den luktar hemskt och gör inte mycket för huden. Jag kommer absolut inte köpa den!

Mádara moisturising lotion






Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0