Recension: Lush Fair Trade Honey Shampoo

 
Fair Trade Honey Shampoo

Såhär står det om den på Lush hemsida:
"Den här flaskan är full med blommkraft! Medans bina plockade pollen, letade vi igenom ängarna efter vackra och väldoftande blommor. Tack vare den naturliga honungen behöve vi inte tillsätta några konserveringsmedel i denna produkt. Ett schampo så här bra fötjänar den finaste doften av de alla. Simon har därför skapat en geranium/honungsparfym med beewax absolute, geranium, ros, bergamott och neroli."

Jag absolut avskyr det här schampot! Att använda är det helt okej, känns som ett vanligt schampo, med en lite udda doft. MEN efter att ha använt detta schampot en enda gång har min hårbotten blivit helt förstörd. Direkt efter lossnade stora flagor och fortfarande, efter flera schamponeringar, kliar min hårbotten massor och svider lite. Jag har ändå en ganska tålig hårbotten, så jag vill inte ens tänka på hur detta schampot skulle påverka en känslig hårbotten.

Priset: 99kr/110g, 209kr/300g, 379kr/600g HÄR.

Betyg: 0/5.

Köpa igen? Verkligen inte!
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0