Face Chart

 
För någon vecka sen kom jag att tänka på att det vore väldigt roligt att göra face charts. Jag beställde ett gäng från pro chart som tyvärr inte har hunnit komma än. Idag kunde jag inte vänta längre, utan skrev ut en på vanligt papper. Helst ska man ha lite skrovligt papper så att sminket fäster, men jag hade bara vanligt papper. Fast jag tycker att det fäste rätt bra ändå.
 
Något som var riktigt svårt var brynen och fransarna! Brynen ville jag inte göra helt platta utan försökte få det att se ut som hår, men jag antar att tekniken kommer efter hand. Fransarna ville inte bli så som jag föreställde mig i huvudet, men även det blir nog bättre efter lite övning. Nu ser jag jättemycket fram emot att få mina "riktiga" face charts!!
 
Denna gjorde jag idag. De lila skuggorna kommer från Sleek me, myself & eye palette och Sleek ultra mattes v2 palette.
 
 
 
 
 



Kommentarer

Ann-Sofie
2013-01-27 @ 13:19:57

Vad coolt att det finns såna att dra ut, det visste jag inte. Väldigt snyggt gjort! :-)

Svar: Det är jättesmidigt! Googla på "face charts" så kommer det upp flera olika varianter :D
Tack! :)
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0