Favoriter från 2012

 
Skincare, perfume & hair products
 
Cleanser: GoW Skin Friendly Cleanser  
Peeling: GoW Perfekt Pumpken Serum
Mask: Lush Mask of Magnaminty
Facial mist: GoW Lavender Hydrosol
Eye makeup remover: The Body Shop Camomile Gentle Eye Makeup Remover
Serum: GoW Concord Grape Antioxidant Serum
Day cream: - (Har tyvärr inte hittat någon jag gillat än)
Night cream: Dermalogica Intensive Moisture Balance
Eye cream: Oriflame Ecobeauty Smoothing Eye Cream
Lip balm: Elizabeth Arden Eight Hour Cream
Shower gel: Love&Toast Clementine Crush
Body lotion: Biotherm Lait Corporel
Hand cream: The Body Shop Almond Hand & Nail Cream
Body scrub: Lush Rub Rub Rub Shower Scrub
Deodorant: Bats
Shampoo: Lanza Healing Volume
Conditioner: Lanza Healing Volume
Hair mask: Revlon Nutri Color Creme
Dry Shampoo: Batiste
Styling product: Osis Dust It
Allround product: Elizabeth Arden Eight Hour Cream
Perfume day: Escada Sexy Graffiti
Perfume night: Hugo Boss Orange
 
 
 
 
Nail products

Red: Pieces Burgundy
Pink: Nails Inc Bruton Street
Purple: Kicks Classy Bordeaux
Blue: China Glaze Rodeo Fanatic
Turquoise: L'oréal Color Riche Blue Reef
Green: CND Leaping Lotus
Yellow: Viva la Diva nr 64
Black: Zoya Storm
Base coat: Essie First Base
Topcoat: Poshé Super Fast Drying
Cuticle care: Lush Lemony Flutter
 
 
 
 
Makeup Products

Primer face: Too Faced Primed and Poreless
Primer eyes: Urban Decay Primer Potion
Liquid foundation: MAC Studio Sculpt
Powder foundation: Glominerals Pressed Base
BB cream: L'oréal Nude Magique
Loose face powder: MAC Prep + Prime
Powder blush: MUS Complex
Highlighter: MAC Mineralize Skinfinish
Bronzer: Too Faced Chocolate Soleil Milk Chocolate
Contouring: NYX Blush Taupe
Mascara: Nyx Doll Eye Volume
Eye pencil: Nyx Slide on Glide on
Cream/gel/liquid/powder eyeliner: MUS Cake Eyeliner
Eyebrow product: MAC Eyeshadow Espresso
Eyeshadow single: MAC Amber Lights
Eyeshadow palette: Sleek iDivine v2 Darks
Eyeshadow loose: MAC Vanilla Pigment
Lipstick: MAC Blow Dry
Lipgloss: Nyx Mega Shine Lipgloss
 
 
 
 
Makeup brushes

Foundation: Kicks 203
Concealer: Everyday Minerals
Powder: MAC 134
Bronzer: MAC 182
Face highlighter: MAC 188
Blush: MAC 165
Eyeshadow lid: MAC 249
Eyeshadow crease: MAC 217
Eyeshadow highlight: MAC 275
Smudge/detail: Sigma E20
Eyeliner: Sigma E10
Brows: MUS 110
Lips: MAC 316
 
 
 



Kommentarer

Emma P
2013-01-11 @ 19:53:23

Alltid kul med såna här listor! Eller ja, iaf att läsa dem, att skriva tycker jag är sådär... Vi hade flera gemensamma favoriter:)

Svar: Visst är det! Jasså? Vad roligt :P
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0