Min hudvårdsrutin

 
Nu när jag hunnit komma in i min nya rutin tänkte jag berätta lite om den. Jag använder främst produkter från Garden of Wisdom (GoW), mitt absoluta favoritmärke när det kommer till hudvård.
 
Grunden i min rutin ser ut såhär:
 
Rengöring
Ansiktsvatten
Serum
Dagkräm/Nattkräm
 
Sen lägger jag in specialprodukter 5 dagar i veckan, som jag har på i ca 20 minuter.
 
Måndag: AHA-syra
Tisdag: BHA-syra
Onsdag: Rengöringsolja och ansiktsmask
Torsdag: -
Fredag: Mandelsyra
Lördag: Rengöringsolja och ansiktsmask
Söndag: -
 
Min hy tål ganska mycket exfoliering, så jag rekommenderar att långsamt vänja sig vid det och inte köra stenhårt på en gång.
 
Till själva produkterna! (Skriver jag inte ut märket så är det GoW)
 
Rengöring:
Dermalogica Precleanse - rengöringsolja som effektivt löser upp sebum och smuts
Dermalogica Special Cleansing Gel - rengöringsgel som passar normal till oljig hy
Dermalogica Daily Microfoliant - ett lätt exfolierande pulver jag använder före makeup
Simply Clean Tee Trea Oil Clenaser - kraftfull rengöring som passar bäst till oljig hy och akne
 
Ansiksvatten:
Cherry Hydrating Mist - återfuktande, antioxidantrik och antiinflammatorisk mist
Cranberry Hydrating Mist - antibakteriell, porsammandragande och vitaminrik mist
Honeycomb Hydrating Mist - antibakteriell, återfuktande och lugnande mist
Lavender Hydrosol - lugnande, läkande och antiseptisk mist
 
 
 
 
 
Serum:
Cafe Antiox Serum - antioxidantrikt serum
Chock Full O' Vitamins Serum - serum med vitamin A, C och E
Majik Anti-PopUp Blemish Gel - antibakteriell och antiinflammatorisk punktbehandling för finnar, akne, milier m.m
Oxygen Rich Super Charged 15% Gel - syrerik gel för behandling av akne
Sebum Control Antioxidant Serum - oljereglerande serum
Pink Grapefruit HA Serum - avgiftande, balanserande och porsammandragande serum med hyaluronsyra
Honeycomb HA Serum - antibakteriellt, återfuktande och lugnande serum med hyaluronsyra
Lemon Fruit HA Serum - porsammandragande, antibakteriellt och läkande serum med hyaluronsyra
 
 
 
 
 
Ansiktskräm:
Dermalogica Intensive Moisture Balance - rik ansiktskräm för torr hy
Classic Face Cream w/Emu Oil [no wax] - enkel baskräm som passar de flesta hudtyper 
Fruity Meow Meow! Facial Lotion - tunn kräm som känns aningen nedmattande
Majik Coconut Revival Cream - läkande kräm som passar extra bra för hy med akne
Saffron Rose Majikal Facial Lotion - tunn men återfuktande kräm 
 
Ansiktsmask:
Sulfur Clearing Mask - avgiftande, porrengörande mask som torkar ut finnar
Moor Mud - avgiftande, antiinflammatorisk, porsammandragande lermask som drar ut orenheter ur hyn
Lush Mask of Magnaminty - djuprengörande, antiseptisk och kylande lermask
The Body Shop Warming Mineral Mask - värmande lermask som rengör på djupet
 
Syror:
AHA Tonic 2% pH 1.9 - AHA-syra
Lactisen Gel 2% pH 3.2 - AHA-syra
Beta Exfo Tonic 2% pH 1.9 - BHA-syra
Beta Exfo Tonic 2% pH 3.2 - BHA-syra
Mandelic Acid 10% (No alcohol, Yes seaweed) - mandelsyra
 
 
 
 

Jag använder många olika produkter just nu, vilket beror på att det mesta är i provstorlek så att jag kan hitta favoriter. Så ska du beställa från GoW så rekommenderar jag provstorlekar först. Dom har många produkter i sitt sortiment och det mesta finns i olika storlekar. HÄR hittar du allt!
 
 
 
 
 



Kommentarer

B R O W N S U G A R
2013-01-19 @ 19:22:59

Sv: Har du doftat på den än? :}

Svar: Ja jag gjorde det här om dagen. Men jag blev rätt besviken :( Tyckte inte att den luktade så mycket körsbär. Fast jag tror att jag ska gå tillbaka och lukta på den igen, utan att tänka på att den SKA lukta körsbär :P
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0