Recension: Balance Me Pure Skin Face Wash

 
Balance Me Pure Skin Face Wash

Såhär står det om den på lookfantastic:
"Cleanse away make up and daily grime with Balance Me Pure Skin Face Wash. A gentle but powerful wash that soothes and smoothes problem or congested complexions. Petroleum and sulphate free, this non-drying formula will have you glowing in no time."


Om: En mild gel som rengör riktigt bra utan att strama efteråt. Den tar bort både smink, smuts och olja som byggts upp under dagen. Tyvärr har jag väldigt svårt för konsistensen och i början hade jag till och med lite ångest när jag skulle använda den för det känns som att man smetar in nåt ganska ofräscht i ansiktet. Ni får gissa själva vad jag menar.. Den har den där speciella doften som de flesta naturliga produkter har och som jag inte direkt gillar.

Priset: Ca 175kr för 125ml HÄR.

Betyg: 3,5/5. Det är en bra rengöring, men konsistensen drar ner betyget.

Köpa igen? Nej.
 
 
 
 
 



Kommentarer

Ann-Sofie
2013-01-18 @ 17:22:13

Balance Me dagcreme kom med i en Glossybox och den har jag också lite svårt med pga den konstiga doften....

Svar: Det brukar ju tyvärr vara så med naturliga produkter :(
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0