Recension: Garden of Wisdom HA-serum

 
Hyaluronic Acid Serum

Såhär står det om dem på deras hemsida:
"Hyaluronic Acid is a naturally occurring active that can hold up to 1,000 times its weight in water, causing it to be incredibly hydrating. It doesn't soak entirely into skin, and helps to creates a protective barrier on top of the dermis without leaving skin feel sticky or film-coated. This causes skin to appear younger, tighter, plumper and revived by hydrating deep into the pores of the epidermis."

GoW har många olika HA-serum, för alla olika hudtyper. Jag har provat tre av dem; Lemon Fruit, Honey Comb och Pink Grapefruit. Den största skillnaden dessa emellan (bortsett från doften) är att Lemon Fruit är en vätska, medans de andra två är i gelform. Jag föredrar utav tvekan gelformen! Den är väldigt lätt att sprida ut över ansiktet och den är dryg som bara den. För mig som har yttorr hy så är HA-serum ett måste, då de ger en herrans massa fukt. Men alla kan (och borde) använda det då fukt bland annat gör att hyn ser yngre och fylligare ut och ger lyster.  

Priset: Runt $12 för 2oz (fullsize) och $12.30 för prova-på-paketet (som innehåller 3 valfria serum i generös provstorlek). Du hittar dem HÄR!

Betyg: 5/5

Köpa igen? Ohja!
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0