Dagens frisörbesök - Ombre

 
Idag var jag äntligen hos frisören och fixade håret. Jag har varken klippt eller färgat håret sen i somras och hade världens utväxt. Skitfult rent ut sagt! Men nu är det fint igen.
 
Jag har länge velat kunna locka håret och jag har lika länge velat göra ombre. För jag tycker det är så fint ihop. För någon vecka sen lärde jag mig locka håret med plattång (det har bara inte gått tidigare!) och då kände jag att nä, nu är det fan dags för ombre också.
 
Det var inte en smärtfri resa. Jag har länge tonat håret rött och det är ett av de svåraste pigmenten att få loss. Så jag hade inte räknat med att det skulle gå helt och hållet. Men min fina frisör Sabina gav sig inte, och efter två omgångar med färg, två omgångar med blekning, en toning och en stund med silverschampo så var det klart! Det tog 4 timmar men det var det verkligen värt!
 
Nu återstår det bara att se hur mycket stryk håret tog, men det ska nog inte vara så illa. Här får ni en före- och efterbild!
 
 
 
 



Kommentarer

Matilda
2013-03-20 @ 19:34:47

HUR FINT SOM HELST!! ååh :D

Svar: Tack Tussiiiiis <3
Jolimas

julia
2013-03-20 @ 21:10:53

fint!

Svar: Tack!
Jolimas

Anonym
2013-03-22 @ 08:33:47

Åååh, verkligen superfint! :D

Svar: Tack :D
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0