Recension: Bioderma Sebium h2o Micelle Solution

 
 
 
Bioderma Sebium h2o Micelle Solution

Såhär står det om den på Escentuals hemsida:
"Purify and cleanse your imperfection-prone skin with the Bioderma Sebium H2O, a regulating, non-rinse micellar water cleanser.

Designed for those with combination to oily skin, the soap-free formula can be used on the face and other imperfection-prone areas of the body, such as the chest and back. Sebium H2O cleanses the skin in depth, and improves the quality of sebum production with the patented Fluidactiv® complex."

Den på youtube väldigt populära rengöringen från Bioderma har hittat in även i mitt badrumsskåp. Den mest omtalade varianten är Sensibio som är för torr hy, men eftersom jag har ganska oljig hy så valde jag Sebium. Vad tycker jag om den då?

Första intrycket var inte så imponerande. Jag hade väntat mig att den skulle få bort mascaran mycket smidigare än min favoritremover (camomile gentle eye makeup remover från the body shop). Men den var ganska likvärdig i jämförelse. Däremot tog den bort basen lätt och jag kände mig väldigt fräsch efteråt. Eftersom man inte ska skölja av den så var jag rädd att det skulle bli som en klibbig, äcklig hinna. Men när ansiktet torkat känns det hur bra som helst, inte klibbigt alls och inte heller stramt. Sebium blev snabbt en favorit här hemma och nu börjar den tyvärr ta slut (en flaska på 250ml håller ungefär 2-3 månader för mig). Nästa gång blir det en 500ml-flaska istället!

Priset: £4.50 för 100ml, £9.99 för 250ml, £14.80 för 500ml och du hittar den HÄR.

Betyg: 5/5.

Köpa igen? Absolut!
 
Update: Glömde ju skriva att det är en micellär rengöring, dvs laddad, så den drar åt sig smuts och rengör därför extra väl.
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0