Recension: Tangle Teezer

 
 
 
Tangle Teezer

Såhär står det om den på Beautybays hemsida:
" Tangle Teezer is a revolutionary, award-winning detangling brush which will effortlessly banish tangles and knots from all hair types.
 
Featuring patented, uniquely designed teeth which flex and flick as they glide through the hair, Tangle Teezer eliminates tangles and knots on contact and minimises breakage, damage and splitting often caused by tugging and pulling on the hair shaft."

Jag har länge känt ett behov av en borste som lätt reder ut mitt trassliga hår och som även fungerar på fuktigt hår. Speciellt det sistnämnda har känts viktigt då mitt hår blir katastrofalt om jag inte borstar eller kammar det innan det torkar. Jag har använt en bredtandad kam ett tag, men den reder inte ut håret så väl som jag velat. Med tangle teezern är det en helt annan femma. Den reder ut tovor på ett kick utan att det gör ont och håret blir så mjukt och fint. Jag absolut älskar att använda den på fuktigt hår och även att använda den innan jag sköljer ur balsammet när jag tvättar håret. Något som är jävligt skönt med tangle teezern är också att den är så himla lätt att rengöra, bara att skölja den under kranen. Den torkar snabbt så man behöver inte vänta särskilt länge innan man kan använda den igen. Sen är den bra utformad och man får ett bra grepp om den. Helt enkelt är det den ultimata borsten för mig.

Är det nån av er som provat den?

Priset: Just nu hittar du den för 93kr på Beautybay.

Betyg: 4,5/5 - Den får inte full pott pga att piggarna kunde varit aningen längre.

Köpa igen? Ja, när den slits ut kommer jag köpa en ny. (Kommer nog köpa en speciellt för duschen och en för resor också)

 



Kommentarer

Sofie
2013-09-06 @ 07:29:33

Jag har själv en Tangle Teaser Aqua Splash och jag älskar den men håller med dig om att de kunde gjort piggarna längre, mitt hår är så tjockt att den inte tar sig igenom allt så jag får borsta det lite i sektioner när det är väldigt tovigt. Men förutom det är den underbar! :D

Svar: Jag tänkte på det första gången jag använde min, att det är ju många med supertjockt hår som älskar den. Jag har inte så mycket hår och ändå kommer den inte åt helt. Med de gör nog så som du gör då :P
Jolimas


Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Halloj! Johanna heter jag och bor i Linköping. Smink och skönhetsprodukter ligger mig varmt om hjärtat och är mitt största intresse! Därför har jag startat den här bloggen, dels för att dela med mig och dels för min egen skull, så att jag kan kolla tillbaka på det som varit.



Follow on Bloglovin

RSS 2.0